H2020
2014. február 25.
2014. február 25.
2014. február 25.
2014. február 25.
2014. február 25.
2014. február 25.
Hogyan kerülhetők el a személyi költségek elszámolásával kapcsolatos hibák a H2020 projektekben?
Az Európai Bizottság 2021. március 30-án újabb webináriumot tartott a H2020 projektek kedvezményezettjei számára a személyi költségek elszámolásával kapcsolatos hibák és félreértések megelőzése érdekében.

A rendezvény során két rövid előadást követően a résztvevők kérdéseket tehettek fel a jogi és az audit osztály munkatársai számára.

Az alábbi kérdésekre kaphattunk választ:

  • Milyen feltételeknek kell megfelelniük az elektronikus munkaidő-nyilvántartási rendszereknek?
  • Hogyan kalkuláljuk azon új munkatársak személyi költségét, akiknél nem beszélhetünk lezárt pénzügyi évről?
  • Mennyire kell részletesnek lennie, milyen adatokat kell tartalmaznia a timesheetnek?
  • Figyelembe vehetők-e a fizetett szabadság vagy a betegállomány napjai a személyi költség kiszámításánál?
  • Csökkenthető-e az 1.720 produktív óra értéke, ha az adott munkatárs 2 hónapon keresztül betegállományban van?
  • Újra kell-e kalkulálni az órabért amiatt, mert a decemberi fizetési adatokat csak januárban látjuk?
  • Elérhető-e olyan Excel táblázat, amely a beépített képletek segítségével összehasonlíthatóvá tenné a különböző kalkulációs opciókat?
  • Hogyan zajlik a pénzügyi beszámolóban szereplő személyi költségek ellenőrzése?
  • Elszámolható-e személyi költség gyakornok vagy diák esetében?
  • Milyen mértékegység tüntethető fel a timesheetben (óra, fél nap stb.)?
  • Milyen gyakorisággal kell aláírni a timesheetet (havonta vagy a beszámolási időszak végén)?
  • Hol érhető el a Personnel Cost Wizzard?
  • Figyelembe vehető-e a magánnyugdíjpénztári -és egészségpénztári befizetés az órabér kiszámításakor?
  • Elszámolható-e 1.720-nál több munkaóra a projektre?
  • A fizetésben nem részesülő kkv tulajdonos esetében milyen személyi költség számolható el? A projektből fizethető-e számára bér vagy költségei az önerőbe (30%) számítanak bele?
  • Hogyan számolhatók el a szervezet felé számlázó személyek?
  • Mi a különbség a tényleges és a unit cost-ként lejelentett (avarage cost) személyi költségek között?
  • Elszámolható-e a projekt időtartama alatt (határozatlan időre) adott béremelés?
  • A koronavírus miatti korlátozásokkal összefüggő home office alatt hogyan történik a timesheet aláírása?
  • Kedvezményezettként foglalkoztathatok-e más országban élő in-house consultantet?
  • Amennyiben a munkatárs több H2020 projekten dolgozik, külön-külön timesheetet kell töltenie vagy használhat egy timesheetet is?
  • Mi a különbség a maximum uniós hozzájárulás és a maximum támogatási összeg között?
  • Létezik-e a Personnel Cost Wizzard-dal kapcsolatos képzés?
  • Mi történik a szabályok szerint elszámolhatónak minősülő, de a beszámolási időszak lezárását követő harmadik hónapban kifizetett bónusszal?
  • Van-e havi plafonja a projektre elszámolható munkaóráknak?
  • Mi a teendő, ha a pénzügyi év nem egyezik a naptári évvel?
  • Mi a kapcsolat a timesheetben szereplő órák és a szakmai beszámolóban lejelentett personmonth érték között?
  • Elszámolható-e 1.720-nál több projektre fordított óra, amennyiben a nemzeti munkajogi szabályok szerint kb. 2.000 óra körül van a produktív órák száma?
  • MSCA unit cost esetében kell-e timesheetet vezetni?
  • Elszámolható-e havi kalkuláció esetén a visszamenőleges béremelés a lezárt időszak korrigálásával?

Az előadások diái, valamint a rendezvény felvétele megtekinthető: https://ec.europa.eu/.

Hasonló kérdések esetén keresse bizalommal jogi és pénzügyi NCP-inket.

Link küldés
.
PDF
Cikk nyomtatás
Utolsó módosítás: 2021. április 09.
A weboldalon HTTP-sütiket használunk, hogy a biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsuk. Az adatvédelmi tájékoztatóban bővebb információkat talál arról, hogyan gondoskodunk adatainak védelméről.
Rendben